Το Σαββατοκύριακο 7-8 Δεκεμβρίου, ο σύλλογός μας πραγματοποίησε μια πάρα πολύ επιτυχημένη εξόρμηση στα Τζουμέρκα, με 104 άτομα!

Με βάση μας τα Πράμαντα, το Σάββατο επισκεφθήκαμε το σπήλαιο Ανεμότρυπα με τους πανέμορφους σχηματισμούς από σταλακτίτες και σταλαγμίτες. Την Κυριακή 17 ορειβάτες πραγματοποίησαν ανάβαση στην κορυφή Στρογγούλα από τα Πράμαντα, με επιστροφή στα Άγναντα, ενώ οι υπόλοιποι πεζοπόροι περπάτησαν στο πανέμορφο μονοπάτι Καλαρρύτες - Συρράκο και επισκέφθηκαν την Μονή Κηπίνας.

View the embedded image gallery online at:

Πρώτο Σαββατοκύριακο του Οκτώβρη, αρχή του φθινοπώρου και ο σύλλογός μας πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία την εκδρομή του στην Κόνιτσα. Μέλη και φίλοι του συλλόγου πλαισίωσαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την εκδρομή αυτή. Το Σάββατο επισκεφτήκαμε την Ιερά Μονή Μολυβδοσκεπάστου και την Μονή Στομίου και μετά από ένα καλό γεύμα ετοιμαστήκαμε για την πορεία της Κυριακής.

Η ορειβατική ομάδα αποτελούμενη από 29 άτομα πραγματοποίησε την διάσχιση Κόνιτσας – Πάπιγκου μέσω του πολύ καλά σηματοδοτημένου από τον ΕΟΣ Κόνιτσας μονοπάτι της Κερασιάς.  Μια ιδιαίτερα απαιτητική πορεία αφού έπρεπε να καλυφθούν περίπου 1500μ. υψομετρικής διαφοράς. Το μονοπάτι ξεκινά πάνω από το πεδίο βολής στην Κόνιτσα και κατευθείαν μπαίνουμε σε ανηφόρα που ανεβάζει γλυκά και τραβερσαριστά προς την κορυφούλα της Κερασιάς. Κλεφτές ματιές πίσω στον κάμπο της Κόνιτσας που έχει σκεπαστεί από την πρωινή υγρασία. Ο ανήφορος συνεχίζεται  μέσα όμως από ένα καταπράσινο δάσος και κάτω από τις επιβλητικές ορθοπλαγιές του Λάπατου και  της Γκαμήλας. Απέναντι δεσπόζει η κορυφή της Τραπεζίτσας και δεξιότερα ο Σμόλικας ενώ χαμηλά ο ποταμός Αώος είχε καλυφθεί από την πρωινή υγρασία δίνοντας μια μυστηριακή ατμόσφαιρα.  Στη συνέχεια  μετά από πολύωρη ανάβαση βρισκόμαστε στη Λάκα του Τσουμάνη με την Αστράκα επιβλητική στο βάθος και την Ξερόλουτσα γεμάτη νερό εξαιτίας των τελευταίων βροχοπτώσεων.

Στάση για καφέ στο καταφύγιο της Αστράκας και επιτέλους κατηφορικό μονοπάτι που οδηγεί στο Πάπιγκο. Η πορεία διήρκησε περίπου 8.30 ώρες και όλοι έμειναν πάρα πολύ χαρούμενοι με την διαδρομή.

Μια άλλη ομάδα περπάτησε κατά μήκος του Βοιδομάτη από το Γεφύρι της Κλειδωνιάς μέχρι τη Γέφυρα της Αρίστης και στην συνέχεια ξεναγήθηκαν στην Αρίστη.

Αξίζει να συγχαρούμε τον ΕΟΣ Κόνιτσας για την πολύ καλή σηματοδότηση του μονοπατιού της Κερασιάς και να ευχαριστήσουμε τους φίλους που ήρθαν στην εκδρομή αυτή. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη εκδρομή μας.

Φωτογραφίες: Άγγελος Χριστοδουλάκης
Κείμενο: Πηγή Κρικοχωρίτη

View the embedded image gallery online at:

Το τριήμερο 6-8 Σεπτέμβρη ο σύλλογός μας πραγματοποίησε μια πολύ επιτυχημένη εξόρμηση στον Όλυμπο. Η αναχώρηση από το Αγρίνιο έγινε το πρωί της Παρασκευής και μετά από τις απαραίτητες στάσεις φτάσαμε απογευματάκι στο Λιτόχωρο. Στη συνέχεια μεταβήκαμε στην τοποθεσία Γκορτσιά και ακολούθησε η σχεδόν 3ωρη ανάβαση στο καταφύγιο της Πετρόστρουγκας όπου διανυκτερεύσαμε. Την επόμενη μέρα έγινε η ανάβαση στο οροπέδιο των Μουσών και μετά από μικρή στάση επιχειρήσαμε την ανάβαση στις υψηλές κορυφές του Ολύμπου. Ο καιρός μας έκανε τη χάρη και 15 άτομα ανεβήκαμε στην ψηλότερη κορυφή της Ελλάδας τον Μύτικα (2.918 μ) και 5 άτομα στο Σκολιό (2.911 μ). Επιστρέψαμε στο καταφύγιό μας στην Πετρόστρουγκα απόλυτα ικανοποιημένοι και την Κυριακή το πρωί πήραμε τον δρόμο της επιστροφής κατεβαίνοντας ξανά στην Γκορτσιά. Εκεί μας παρέλαβε το λεωφορείο και μας μετέφερε στα Πριόνια από όπου 5 άτομα έκαναν πεζοπορική διάσχιση του φαραγγιού του Ενιπέα ενώ οι υπόλοιποι μείναμε στην γύρω περιοχή. Τέλος, συναντηθήκαμε ξανά όλοι στο Λιτόχωρο και αργά το βράδυ επιστρέψαμε στο Αγρίνιο μετά από ένα γεμάτο τριήμερο.

Κείμενο - φωτογραφίες: Χρήστος Μακροζαχόπουλος

View the embedded image gallery online at:

Τηρώντας την παράδοση των τελευταίων χρόνων που θέλει τον ΕΟΣ Αγρινίου να ταξιδεύει στο εξωτερικό, το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος (το κάναμε τετραήμερο), διοργανώθηκε από 15 έως 18 Ιούνη πετυχημένη εκδρομή στο Μαυροβούνιο και στην Κροατία. Το Σάββατο 14 Ιούνη το πρωί, δύο λεωφορεία με 100 περίπου μέλη και φίλους του συλλόγου κάθε ηλικίας, ξεκινώντας από το Αγρίνιο και περνώντας από τα σύνορα της Κακαβιάς, με συνοδό και ξεναγό μας την Χρύσα, Ελληνίδα  από τους Αγίους Σαράντα, διασχίσαμε όλη σχεδόν την Αλβανία, από το νότιο και ελληνόφωνο τμήμα της και τις πόλεις Αργυρόκαστρο και  Τεπελένι, στη συνέχεια Fieri και Bar, μέχρι τα βόρεια σύνορά της και τη Σκόδρα.

Άφιξη το απόγευμα στην παραθαλάσσια πόλη Μπούντβα (Budva) του Μαυροβουνίου, με τη γεμάτη εμπορικά καταστήματα και εστιατόρια μεγάλη παραλία της,  την πανέμορφη εντός των τειχών της παλιά πόλη, με τα όμορφα κτίρια, τα Μουσεία και τους Ναούς, αλλά και τις βραδινές προτάσεις για διασκέδαση.

Την επόμενη μέρα ο προορισμός μας ήταν λίγο πιο βόρεια, η πόλη Κότορ (Kotor) του Μαυροβουνίου με πληθυσμό περίπου 14.000 κατοίκους. Χτισμένη μέσα στο λεγόμενο νοτιότερο  φιόρδ της Ευρώπης, με πολύ πράσινο όπως και όλη η μικρή αυτή χώρα της πρώην Γιουγκοσλαβίας. Σημαντικό μεσογειακό λιμάνι των Δαλματικών Ακτών όπου καταπλέουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια με χιλιάδες τουρίστες που έρχονται να θαυμάσουν την παλιά πόλη με τα παλάτια, τα πανέμορφα κτίρια και τους σημαντικούς καθολικούς και ορθόδοξους ναούς και οι πιο γενναίοι, όπως πολλοί από μας, να ανέβουν τα 1.200 σκαλοπάτια που οδηγούν στο Ενετικό κάστρο απ’ όπου η θέα είναι εξαιρετική.

Η Κυριακή ήταν αφιερωμένη στην πιο όμορφη ίσως πόλη των Δαλματικών Ακτών, το Ντουμπρόβνικ (Dubrovnik), τη νοτιότερη πόλη της Κροατίας, με πληθυσμό 44.000 κατοίκους. Για αιώνες ήταν μετά την Βενετία το σημαντικότερο λιμάνι των Βενετών στην Αδριατική και σήμερα ένα δημοφιλές τουριστικό κέντρο, με δικό της αεροδρόμιο. Η πόλη είχε ολόκληρη σχεδόν καταστραφεί κατά το εμφύλιο πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας τη δεκαετία του ’90 και ξαναχτίστηκε με υποδειγματικό τρόπο και σεβασμό στην παραδοσιακή της αρχιτεκτονική. Από το 1979 είναι και αυτή μνημείο της Unesco. Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς εκεί και τι να προλάβει να δει σε λίγες μόνο ώρες σε μια πόλη μουσείο! Με τα πανέμορφα πέτρινα κτίρια, τους ναούς, τα μουσεία, τα πλακόστρωτα στενά της δρομάκια με τα εξαιρετικά κάθε λογής μικρά και μεγάλα μαγαζιά! Να γευτεί  λιχουδιές και γλυκίσματα και να απολαύσει τον καφέ και το ποτό στα ωραία στέκια της. Ξεναγός μας εδώ η Αγγελική, μια έξυπνη και μορφωμένη Σέρβα, η οποία λόγω του εμφυλίου πολέμου είχε ζήσει 6 χρόνια φιλοξενούμενη στη Λάρισα και μιλούσε πολύ καλά τη γλώσσα μας. Πριν φύγουμε από το Ντουμπρόβνικ μερικοί όπως ορίζει το έθιμο, χάιδεψαν τη μύτη στο άγαλμα γνωστού λογοτέχνη κοντά στο δημαρχείο, ώστε να μπορέσουν να ξαναγυρίσουν!

Την ημέρα της επιστροφής μετά την καθιερωμένη ομαδική φωτογραφία της ομάδας πάνω από το νησάκι του Αγίου Στεφάνου, το πρόγραμμα είχε στάση στο Δυρράχιο (Dures), την αρχαία Επίδαμνο-Δυρράχιον, δεύτερο σε μέγεθος και σημασία λιμάνι της Αλβανίας, με τα πανύψηλα αλλά και κακόγουστα κτίρια στην παραλία, αλλά και τα σπουδαία ρωμαϊκά και βυζαντινά μνημεία (αμφιθέατρο, τείχη, κ.λπ), καθώς και το πολύ ωραίο Αρχαιολογικό Μουσείο με άρωμα Ελλάδας στα εκθέματα.

Και επιστρέφοντας από το ίδιο συνοριακό πέρασμα που είχαμε βγει, ξαναγυρίσαμε στη σκληρή  καθημερινότητά μας γεμάτοι όμως ωραίες αναμνήσεις και εικόνες. Τι κι αν τα χιλιόμετρα που διανύσαμε ήταν πολλά όπως και οι ώρες στο λεωφορείο, τι και αν κουβαλήσαμε μαζί μας τη ζέστη και την υγρασία του Αγρινίου και οι καιρικές συνθήκες ήταν λίγο δύσκολες, η διάθεση όλων, η συνεργασία και η συνέπεια ήταν σε πολύ υψηλό βαθμό και όλοι απολαύσαμε ένα τετραήμερο που θα μας μείνει αξέχαστο. Μέχρι το επόμενο!

Κείμενο - φωτογραφίες: Κώστας Τσόλκας

View the embedded image gallery online at:

Με μεγάλη επιτυχία και προσέλευση κόσμου πραγματοποιήθηκε η πανελλήνια συνάντηση για την σωτηρία των Αγράφων, στις 8-9 Ιουνίου. Ο σύλλογός μας συμμετείχε με 12 άτομα, και την Κυριακή πραγματοποιήθηκε και ανάβαση στο Βουτσικάκι.