Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία, το Σαββατοκύριακο 22-23 Οκτωβρίου η εξόρμησή μας στα Ζαγοροχώρια και την οροσειρά της Τύμφης. Περίπου 60 άτομα συμμετείχαν στην εκδρομή αυτή, 21 από τους οποίους ανέβηκαν στην ψηλότερη κορυφή της Τύμφης, την Γκαμήλα (2497 μ). Η κυρίως ορειβατική ομάδα ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής πριν την ανατολή του ηλίου λίγο πάνω από το Βραδέτο, και αφού βγήκε στο ύψος της δεξαμενής, πέρασε τις Πόρτες και διέσχισε τον θεαματικό Μέγα Λάκκο. Στη συνέχεια βγήκε στο οροπέδιο της Τύμφης το οποίο διέσχισε μέχρι την Λούτσα Ρομπόζη. Από εκεί, άρχισε η τελική ανάβαση μέχρι την ψηλότερη κορυφή, με την εκπληκτική θέα που αποζημίωσε όλους τους ορειβάτες για τον κόπο τους. Η επιστροφή έγινε από την ίδια διαδρομή, γράφοντας 25 χλμ σε σχεδόν 11 ώρες.

Λήψεις drone: Αλέξανδρος Καπνιάρης

View the embedded image gallery online at:

Επιστροφή στον Όλυμπο για τον ορειβατικό μας, με ένα πλούσιο τριήμερο από τις 23 μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου.

Αφού φτάσαμε στο Λιτόχωρο την πρώτη μέρα, οι περισσότεροι από τους σχεδόν 50 φίλους του συλλόγου που ήταν μαζί μας, πραγματοποίησαν την τρίωρη ανάβαση από την τοποθεσία Γκορτσιά στην Πετρόστρουγκα (1950 μ.) όπου διανυκτερεύσαμε στο καταφύγιο. Την επόμενη μέρα έγινε η κυρίως πορεία στο βουνό, με ανάβαση στο οροπέδιο των Μουσών και κατάβαση από την άλλη πλευρά, στα Πριόνια, με ενδιάμεση στάση στο καταφύγιο Σπήλιος Αγαπητός (2100 μ.) Στο πέρασμά μας από το οροπέδιο των Μουσών 16 άτομα ανέβηκαν στην ψηλότερη κορυφή της πατρίδας μας, τον Μύτικα (2918 μ.) σκαρφαλώνοντας το περίφημο "λούκι" σε δύο ομάδες των 8. Δεν έλειψαν και τα απρόοπτα με τραυματισμό ενός ορειβάτη μας από πτώση πέτρας, αλλά όλα πήγαν καλά. Μετά την κατάβασή μας διανυκτερεύσαμε στο καταφύγιο Μπουντόλα πάνω από το Λιτόχωρο και την τρίτη ημέρα (Κυριακή) επισκεφτήκαμε το ρέμα Ορλιά όπου μετά από μικρή πεζοπορία βρεθήκαμε σε καταρράκτες με υπέροχες λίμνες και απολαύσαμε τα κρύα νερά. Ακολούθησε φαγητό στο Λιτόχωρο και επιστροφή στις 9 το βράδυ στο Αγρίνιο.

View the embedded image gallery online at:

Πραγματοποιήθηκε το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος η πολύ επιτυχημένη διάσχιση Σαμαρίνα - Δίστρατο - Βοβούσα, μήκους 31 περίπου χιλιομέτρων που αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού μονοπατιού Ε6.

Η διαδρομή ξεκινάει από την Σαμαρίνα στην είσοδο του χωριού στην ταμπέλα προς Αγ. Παρασκευή. Διασχίζουμε το κάτω μέρος του χωριού και σε χαρακτηριστικό νεότευκτο γεφυράκι συναντάμε την σήμανση. Μπαίνουμε για πολύ λίγο σε χωματόδρομο και συνεχίζουμε στο μονοπάτι που ελίσσεται μέσα σε δασωμένο μέχρι τα ξέφωτα της Αγ. Παρασκευής. Από κει κατωφερικά βγαίνουμε στο ρέμα Γκιόσας . Αφού το περάσουμε, βγάζοντας παπούτσια, συνεχίζουμε ανηφορικά. Βγαίνουμε σε σημείο με θέα στην Μόσια του Σμόλικα και στην Βάλια Κίρνα. Λίγο πιο πάνω το μονοπάτι αρχίζει να κατηφορίζει για Δίστρατο. Μετά 1,9 χλμ συναντάμε την άσφαλτο που βγάζει στο χωριό. Το μονοπάτι την τέμνει και συνεχίζει στην αρχή με μεγάλη κόντρα. Φτάνουμε σε σημείο που βλέπουμε το ιχθυοτροφείο πέστροφας από ψηλά και κατεβαίνουμε στην άσφαλτο. Επιλέξαμε να συνεχίσουμε στην άσφαλτο παρότι η χάραξη του μονοπατιού σε κάποιο σημείο της συνεχίζει και βγάζει στο κάτω μέρος του χωριού.
Από την πλατεία του χωριού Δίστρατο ανηφορίζουμε σε γκαλντερίμι. Στο τέλος του χωριού συναντάμε το ξωκλήσι του Αγ. Σωτήρα και μπαίνουμε στο μονοπάτι. Σε αυτό το σημείο το σχετικά πρόσφατα χαραγμένο μονοπάτι καθώς το παλιό έχει καταστραφεί ακολουθεί για 1χλμ άσκοπα το πρανές χωματόδρομου σε σαθρά μέχρι να τον ξανασυναντήσει. Συναντάμε πηγή από όπου συνεχίζουμε στο μονοπάτι πάνω αριστερά. Μόλις περάσουμε την ράχη συναντάμε πάλι τον χωματόδρομο. Το μονοπάτι τον τέμνει και κατηφορίζουμε για Βάλια Στάθη. Μετά το ρέμα Στάθη ανηφορίζουμε μέχρι που συναντάμε χωματόδρομο. Η διαδρομή συνεχίζει σε όμορφο, δασωμένο, κακής βατότητας χωματόδρομο για 5,5χλμ και ξαναμπαίνει σε μονοπάτι. Κατηφορίζουμε στο ρέμα όπου και το διασχίζουμε ξυπόλητοι. Συνεχίζουμε για λίγο ακόμα ανηφορικά και βγαίνουμε στο χωματόδρομο που σε 3,5 χλμ βγάζει Βωβούσα.

Η διαδρομή έγινε σε δυο μέρες, με διανυκτέρευση στο Δίστρατο.

Κείμενο Σούλα Σαλτάνη, φωτογραφίες Άγγελος Χριστοδουλάκης

View the embedded image gallery online at:

Το Σαββατοκύριακο 21-22 Μαΐου πραγματοποιήσαμε εξόρμηση στα Τζουμέρκα με ανάβαση στην Κακαρδίτσα (2.429 μ) ένα από τα ψηλότερα βουνά της Ελλάδας. Μετά από μικρή στάση στη Φιλιππιάδα συνεχίσαμε για Τζουμέρκα και νέα στάση στα Πράμαντα. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την εντυπωσιακή ιερά μονή Κηπήνας και τέλος καταλήξαμε στο Ματσούκι Ιωαννίνων όπου μείναμε στον ξενώνα του χωριού.

Το επόμενο πρωί η ορειβατική μας ομάδα πήρε νωρίς το πρωινό της και στις 6:10 ξεκίνησε για την μεγάλη της πορεία. Το πρώτο μέρος της διαδρομής ήταν κυρίως σε χωματόδρομο μέχρι που οδηγηθήκαμε μετά από 2 ώρες και ένα τέταρτο στις στάνες ψηλά στο βουνό, που είναι άδειες αυτή την εποχή. Ο καιρός ήταν ιδανικός, και η φύση στα καλύτερά της, με άφθονα νερά και καταρράκτες σε όλα τα ρέματα. Από τις στάνες και μετά το χιόνι έκανε όλο και πιο έντονη την παρουσία του, οπότε κάποιοι φίλοι επέστρεψαν σε αυτό το σημείο. Στη συνέχεια κινηθήκαμε ανάμεσα σε χιονούρες και ανθισμένα αλπικά λιβάδια ώσπου φτάσαμε λίγο πριν την κορυφή. Εκεί, η πορεία μας οδηγούσε στην αριστερή πλευρά της κορυφογραμμής, το πέρασμα όμως ήταν καλυμένο με παγωμένο χιόνι και η κλίση της πλαγιάς έκανε επικίνδυνη την συνέχεια χωρίς χειμερινό εξοπλισμό. Τελικά, 4 άτομα ανέβηκαν στην κυρίως κορυφή χρησιμοποιώντας πιολέ ενώ οι υπόλοιποι της παρέας ανέβηκαν στην διπλανή κορυφή. Η θέα απεριόριστη προς όλη την Ήπειρο και τα βουνά της Πίνδου μας αποζημίωσε πλήρως. Η επιστροφή έγινε από την ίδια διαδρομή ολοκληρώνοντας μια πορεία 9 ωρών μέχρι την επιστροφή μας στο Ματσούκι.

Όσοι φίλοι δεν ακολούθησαν την ορειβατική ομάδα περπάτησαν μέχρι την μονή Βύλιζας, ενώ επισκέφτηκαν και το πέρασμα του Μπάρου, τον ψηλότερο ασφάλτινο δρόμο της Ελλάδας.

View the embedded image gallery online at:

Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή της πρωτομαγιάς η καθιερωμένη "διαδρομή Μαχά" που γίνεται κάθε χρόνο τέτοια εποχή στη μνήμη του παλιού προέδρου μας, Γιάννη Μαχά. Πάνω από 30 άτομα ξεκινήσαμε το πρωί της Κυριακής από το Ζελίχοβο (Αγία Παρασκευή) για την κυκλική διαδρομή που περνάει από τις 3 βρύσες, ανεβαίνει για την ψηλότερη κορυφή του Παναιτωλικού τον Κατελάνο (1924 μ) και συνεχίζει για την επιστροφή παράλληλα στο Ζελιχόρεμα με τους υπέροχους καταρράκτες. 24 άτομα πατήσαμε στην κορυφή όπου το χιόνι ήταν λιγοστό, σε μια πολύ επιτυχημένη εξόρμηση με αρκετό νέο κόσμο στο βουνό.